Všeobecné obchodní podmínky
Smluvní strany souhlasí s níže uvedenými obchodními podmínkami zprostředkování a
poskytování služeb fyzickou osobou Zdeňka Kabová Houžvičková-vizážistka.
Tyto všeobecné obchodní podmínky jsou
uveřejněny na webových stránkách www.vizazistka-praha.cz, čímž je
umožněno všem smluvním stranám jejich uložení či kopírování.
1
Úvodní ustanovení
1.1
Fyzická osoba Zdeňka Kabová Houžvičková vydává v souladu s ust. § 273 zákona č. 513/1991 Sb., obchodního
zákoníku, ve znění pozdějších předpisů (dále jen jako „obchodní zákoník“) tyto Všeobecné
obchodní podmínky (dále jen jako „obchodní podmínky“), jež jsou nedílnou součástí
smlouvy uzavřené mezi:
Zdeňka Kabová Houžvičková
se sídlem provozovny Salon Brilliance Keteňská 18, Praha 9,193 00
IČ: 69532371
Bankovní spojení: Komerční banka
číslo účtu: 35-8360090237/0100
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl C
(dále jen jako „Poskytovatel“) na straně jedné
a
Objednatelem
(dále jen jako „Objednatel“ na straně druhé
a
popř. třetí osobou, v jejíž prospěch je smlouva uzavřena a která s ní projevila souhlas
(dále jen jako „Příjemce“) na straně třetí
1.2
Poskytovatel provozuje služby (líčení, poradenství, plesové a svatební účesy atd.) popsané v
nabídce Poskytovatele (dále jen jako „služba“ nebo „služby“) pro Objednatele, popř.
Příjemce, na základě nákupu služby u Poskytovatele. Vzhledem k právnímu řádu České
republiky se v těchto obchodních podmínkách rozlišuje Objednatel, který je tzv. spotřebitelem
a Objednatel, který spotřebitelem není. Spotřebitelem je myšlena osoba, která při uzavírání a
plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.
1.3
Tyto obchodní podmínky upravují pravidla pro poskytování služeb a taktéž pravidla pro
vystavení a využívání tzv. Certifikátu na služby nebo balíčky služeb (dále jen jako
„Certifikát“), Certifikátu ve vybrané finanční hodnotě ..
1.4
Objednáním služeb a Certifikátů potvrzuje objednatel,
že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí.
1.5
Písemná, emailová, faxová nebo telefonická objednávka služeb, Certifikátů představuje návrh Objednatele na uzavření smlouvy o poskytnutí služeb specifikovaných v objednávce. Přijetím objednávky (akceptací návrhu) ze strany poskytovatele vzniká smlouva mezi Poskytovatelem a Objednatelem. Je-li smlouva uzavřena ve prospěch třetí osoby, tj. Příjemce, stává se Příjemce oprávněnou osobou z uzavřené smlouvy okamžikem, kdy Příjemce projeví se smlouvou souhlas. Dokud Příjemce neprojeví se smlouvou souhlas, platí smlouva jen mezi Poskytovatelem a Objednatelem; do té doby má právo na plnění z uzavřené smlouvy Objednatel (totéž platí, pokud Příjemce souhlas se smlouvou odepře).
1.6
Na tyto obchodní podmínky je Objednatel dostatečným způsobem upozorněn před vlastním
odesláním objednávky a kdykoli má možnost se s nimi seznámit. Tyto obchodní podmínky
tvoří nedílnou součást uzavřené smlouvy včetně kupní smlouvy.
1.7
Příjemce projevuje souhlas s těmito obchodními podmínkami projevením souhlasu s
uzavřenou smlouvou o poskytnutí služby. Projevit souhlas s uzavřenou smlouvou a těmito
obchodními podmínkami lze jak výslovně, tak konkludentně (souhlas se smlouvou a s těmito
obchodními podmínkami projevuje Příjemce například i tím, že službu absolvuje nebo použije
vystavený certifikát za účelem čerpání služby).
2
Předmět smlouvy
2.1
Předmětem smlouvy o poskytnutí služeb, Certifikátů, Univerzálních certifikátů nebo Kreditů
uzavřené mezi Poskytovatelem a Objednatelem je závazek Poskytovatele zajistit dodání
objednaného a závazek Objednatele zaplatit Poskytovateli za poskytnutí těchto služeb,
Certifikátů cenu podle aktuálního ceníku
Poskytovatele, který je k dispozici na webových stránkách Poskytovatele www.vizazistka-praha.cz
2.2
Objednávka zadaná Poskytovateli osobně, poštou, telefonicky, faxem nebo emailem
představuje návrh Objednatele na odebrání služeb, Certifikátů specifikovaných v objednávce, za podmínek v ní a v těchto obchodních podmínkách
uvedených.
3
Poskytnutí služeb
3.1
Poskytovatel je povinen po zaplacení objednané služby poskytnout objednané služby v
dohodnutém rozsahu, kvalitě, v lokalitě a v termínu uvedeném při objednání služeb či objednání se třetí osobou (obdarovaným) telefonicky,osobně či mailem.
3.2
Objednané služby budou poskytnuty osobě uvedené při objednávce služby.
3.3
Osoba, které má být služba poskytnuta, je povinna seznámit se s obsahem těchto obchodních
podmínek i dodatečných informací. Tato osoba je povinna sama posoudit, zda je zdravotně a fyzicky způsobilá k bezpečnému zvládnutí vybrané služby. Veškerých služeb se každý účastní výlučně na své vlastní riziko.
3.4
Osoba, které má být služba poskytnuta, je povinna dostavit se ve sjednaném termínu na místo
poskytnutí služby.
4
Certifikát
4.1
Objednatel je oprávněn online, poštou, telefonicky, osobně, faxem nebo emailem objednat u
Poskytovatele zakoupení Certifikátu. V této objednávce je Objednatel povinen uvést
minimálně následující údaje:
• kontaktní údaje Objednatele (jméno a příjmení, bydliště, jde-li o podnikatele obchodní
firmu nebo nemá-li obchodní firmu název, pod kterým podniká, sídlo nebo místo
podnikání a identifikační číslo podnikatele, telefon a email);
• službu nebo služby, které bude Certifikát obsahovat – Objednatel je oprávněn zvolit
služby z nabídky uvedené na webu www.vizazazistka-praha.cz/sluzby;
4.2
Poskytovatel je povinen po zaplacení Certifikátu dodat jej Objednateli. Certifikát musí
obsahovat minimálně následující údaje: kód certifikátu a název objednané služby. Certifikát,
který neobsahuje všechny výše uvedené náležitosti, je neplatný.
4.3
Spolu s certifikátem budou Objednateli dodány dodatečné informace obsahující informace o
objednané službě a kontaktní údaje pro rezervaci termínu čerpání služeb.
4.4
Certifikát je jednorázový a po využití všech služeb se stává neplatným.
4.5
Certifikát je volně přenosný na jinou osobu, přičemž převádějící je povinen tuto osobu řádně
informovat o všech právech a povinnostech plynoucích ze smlouvy, která byla uzavřena s
Poskytovatelem.
4.6
Objednatel nebo Příjemce má právo vybrat si z nabídky Poskytovatele jinou službu v nabídce
Poskytovatele, která odpovídá nebo je nižší než původní cena zakoupené služby, přičemž
nemá nárok na vrácení případného rozdílu v cenách obou služeb.
4.7
Objednatel nebo Příjemce má právo vybrat si z nabídky Poskytovatele jinou dražší službu než
je původní cena zakoupené služby na certifikátu a doplatit rozdíl v cenách služeb na místě
čerpání služby.
4.8
V případě, že Objednatel služby chce zaplatit cenu služby nebo její část prostřednictvím
Certifikátu, je Objednatel povinen v objednávce termínu služby vždy uvést kód Certifikátu,
který je na něm uveden.
4.9
Certifikát není směnitelný za peníze.
5
Univerzální certifikát 5.1
Objednatel je oprávněn poštou, telefonicky, osobně, faxem nebo emailem objednat u
Poskytovatele zakoupení Univerzálního certifikátu. V této objednávce je Objednatel povinen
uvést minimálně následující údaje:
• kontaktní údaje Objednatele (jméno a příjmení, bydliště, jde-li o podnikatele obchodní
firmu nebo nemá-li obchodní firmu název, pod kterým podniká, sídlo nebo místo
podnikání a identifikační číslo podnikatele a telefon a email);
• hodnota Univerzálního certifikátu – Objednatel je oprávněn zvolit jakoukoliv hodnotu v
rozmezí – 400,- Kč až 10.000,- Kč. Hodnota Univerzálního certifikátu představuje
kupní cenu, za kterou je možné jej u Poskytovatele koupit a zároveň představuje
hodnotu, za kterou je možné čerpat u Poskytovatele služby v jejich ceníkových cenách
uvedených na www.vizazistka-praha.cz;
5.2
Po zaplacení celé kupní ceny Univerzálního certifikátu je Poskytovatel povinen dodat jej
Objednateli. Univerzální certifikát musí obsahovat minimálně následující údaje: kód
Univerzálního certifikátu, hodnota Univerzálního certifikátu v korunách českých.
5.3
V případě, že Objednatel služby chce zaplatit cenu služby nebo její část prostřednictvím
Univerzálního certifikátu, je Objednatel povinen v objednávce termínu služby vždy uvést kód
Univerzálního certifikátu, který je na něm uveden.
5.4
V případě využití služby Poskytovatel sníží hodnotu Univerzálního certifikátu Objednatele o
cenu objednané služby. Zbývající hodnota Univerzálního certifikátu může být Objednatelem
využita při další objednávce služby u Poskytovatele, a to až do doby uplynutí doby platnosti
Univerzálního certifikátu.
5.5
V případě nižší hodnoty Univerzálního certifikátu než je objednaná služba, Objednatel nebo
Příjemce doplatí rozdíl v cenách hotově, platební kartou nebo případně dalšími možnostmi, na
které se předem informoval.
5.6
Univerzální certifikát není směnitelný za peníze.
6
Podmínky užívání a využívání Certifikátů a Univerzálních certifikátů
6.1
V případě ztráty, odcizení či zničení platného tištěného Certifikátu či Univerzálního
certifikátu je Objednatel (příp. Příjemce) povinen bez zbytečného odkladu toto písemně
ohlásit Poskytovateli. Poskytovatel neodpovídá za užití certifikátu či Univerzálního certifikátu
neoprávněnou osobou, pokud mu jeho ztráta či odcizení nebyla písemně ohlášena dle
předcházející věty. Objednatel (příp. Příjemce) má právo na vydání opisu platného certifikátu
i Univerzálního certifikátu, jehož ztráta, odcizení či zničení bylo Poskytovateli řádně a včas
písemně ohlášeno tak, jak je uvedeno výše v tomto odstavci 5.4. Vydání opisu certifikátu i
Univerzálního certifikátu je zpoplatněno částkou 350,- Kč.
6.2
Závazek Poskytovatele dodat Objednateli Certifikát, Univerzální certifikát a dodatečné
informace je splněn jejich doručením do místa dodání. Místem dodání je místo takto uvedené
Objednatelem v jeho objednávce. Za doručení certifikátu, Univerzálního certifikátu a
dodatečných informací Objednateli se považuje jejich převzetí Objednatelem nebo jinou oprávněnou osobou zdržující se v době doručení na místě dodání. Poskytovatel neodpovídá za
převzetí zásilky v místě dodání neoprávněnou osobou. Objednatel je povinen svým podpisem
potvrdit převzetí od dopravce.
6.3
Doba platnosti certifikátů je vždy uvedena na certifikátech, není-li uvedena je platnost 12
měsíců od data jeho vystavení, které není delší než 7 dní od jeho objednání Objednatelem.
Poskytovatel může prodloužit dobu platnosti certifikátu i Univerzálního certifikátu na základě
písemné žádosti Objednatele (popř. Příjemce) doručené Poskytovateli před dnem ukončení
doby platnosti certifikátu či Univerzálního certifikátu. Prodloužení doby platnosti Certifikátu
nebo Univerzálního certifikátu o 6 měsíců je zpoplatněno částkou 350,- Kč (slovy: tři sta
padesát korun českých). Po uplynutí doby platnosti certifikátu již nelze platnost certifikátu
prodloužit. Certifikát i Univerzální certifikát jsou po uplynutí doby platnosti neplatné;
Objednatel ani Příjemce nemá v takovém případě nárok na vrácení zaplacené částky (a to ani
její části) ani na vydání náhradního certifikátu či Univerzálního certifikátu.
6.4
V souladu s bodem 7.1 a 7.2 je Objednatel (popř. Příjemce); držitel Certifikátu nebo
Univerzálního certifikátu povinen rezervovat si termín s dostatečným předstihem s ohledem
na platnost Certifikátu nebo Univerzálního certifikátu. Poskytovatel nenese vinu na případné
nemožnosti Certifikát nebo Univerzální certifikát využít z důvodu plné kapacity provozoven
Poskytovatele.
7
Platební podmínky
7.1
Při objednávkách online na webu www.vizazistka-praha.cz je možné pro úhradu Certifikátů a
Univerzálních certifikátů použít tyto platební možnosti:
- Platba hotově na dobírku při převzetí kurýrem
- platba předem převodem na účet
7.2
Při objednávkách jiným způsobem než online u objednávky Certifikátů a Univerzálních
certifikátů lze použít tyto platební možnosti:
- Platba hotově na dobírku při převzetí kurýrem
7.3
Při objednávkách online na webu www.vizazistka-praha.cz je možné pro úhradu služeb použít tyto
platební možnosti:
7.4
Při objednávkách jiných než online (telefonicky, emailem, poštou, osobně, faxem) nebo
zvolením možnosti "platby na místě" při objednávce služeb online je možné pro úhradu služeb
použít tyto platební možnosti
- hotově
- Certifikátem
- Univerzálním certifikátem
8
Rezervace termínu čerpání služeb a místa poskytnutí služby a stornopoplatky
8.1
Objednatel nebo Příjemce je povinen provést rezervaci termínu čerpání služby a místa
poskytnutí služby s dostatečným časovým předstihem, aby byl Poskytovatel schopen
poskytnutí služby zajistit (dále jen jako „rezervace“). Rezervaci je nutné provést minimálně 1
týden před samotným dnem čerpáním služby, pokud není uvedeno jinak v dodatečných
informacích (dále jen jako „doba předstihu“). Jakmile již začala plynout doba předstihu,
Poskytovatel je v takovém případě oprávněn odstoupit od uzavřené smlouvy a ponechat si
celou již zaplacenou cenu služby. Rezervace je závazná, nestanoví-li tyto obchodní podmínky
jinak.
8.2
Objednatel i Příjemce mají právo bezplatně zrušit termín rezervace nejpozději 1 den (více jak
24h předem) před rezervovaným dnem poskytnutí služby a sjednat náhradní termín.
8.3
Požádá-li Objednatel nebo Příjemce o změnu termínu rezervace ve lhůtě kratší než 1 den
(méně než 24h) před rezervovaným dnem poskytnutí služby, a Poskytovatel tento návrh na
změnu smlouvy bude akceptovat, je v takovém případě Objednatel nebo Příjemce povinen
uhradit Poskytovateli 30% ceny objednané služby. Nebude-li Poskytovatel akceptovat návrh
na změnu termínu, je Poskytovatel oprávněn požadovat zaplacení 100% ceny objednané
služby.
8.4
Pokud se osoba, které má být služba poskytnuta, nedostaví ve sjednaném termínu na místo
poskytnutí služby, je služba považována za řádně poskytnutou a Poskytovateli za ni náleží
cena v plné výši.
8.5
Zruší-li Poskytovatel termín rezervace ve lhůtě kratší než 1 den před rezervovaným dnem
poskytnutí služby, zavazuje se Poskytovatel bez zbytečného odkladu po zrušení termínu
rezervace sjednat náhradní termín podle požadavků osoby, které má být služba poskytnuta a
uskutečnit službu v náhradním termínu bezplatně, tj. bez nároku na zaplacení ceny služby.
8.6
Pokud je osoba, které má být služba poskytnuta, mladší 15 let, má povinnost zajistit si
doprovod osoby starší 18 let. Pokud je osoba, které má být služba poskytnuta, mladší 18 let,
ale starší 15 let, má povinnost zajistit si souhlas svého zákonného zástupce. V opačném
případě nemá Poskytovatel povinnost službu poskytnout; v těchto případech platí ujednání
uvedené v čl. 8 odst. 8.5 těchto obchodních podmínek.
9
Změna objednané služby
9.1
Objednatel (příp. Příjemce) má právo na výměnu objednané služby, certifikátu nebo
Univerzálního certifikátu bez uvedení důvodů do 14ti dnů od objednání. V případě, že bude
cena nově vybrané služby, Certifikátu nebo Univerzálního certifikátu vyšší, je Objednatel
(příp. Příjemce) povinen doplatit rozdíl mezi cenou nově vybrané služby a cenou již zaplacené „staré“ služby. V případě, že bude cena nově vybrané služby nižší, má Objednatel právo na
vrácení rozdílu mezi cenou již zaplacené „staré“ služby a cenou nově vybrané služby. Objednatel příp.příjemce nemá právo na vrácení peněz uhrazených za certifikát na služby.
9.2
Objednatel (příp. Příjemce) má právo na výměnu objednané služby bez uvedení důvodů ve
lhůtě, která začíná běžet 15. dnem od data vystavení certifikátu a pouze v případě, že bude
cena nově vybrané služby vyšší, je Objednatel (příp. Příjemce) povinen doplatit rozdíl mezi
cenou nově vybrané služby a cenou již zaplacené „staré“ služby.
10
Odstoupení od smlouvy
10.1
Poskytovatel je oprávněn odstoupit od uzavřené smlouvy v případech uvedených v těchto
obchodních podmínkách. Poskytovatel je oprávněn od uzavřené smlouvy odstoupit v případě
podstatného porušení uzavřené smlouvy Objednatelem (příp. Příjemcem). V případech
podstatného porušení uzavřené smlouvy Objednatelem (příp. Příjemcem) zůstává veškeré
zaplacené plnění Poskytovateli.
10.2
Objednatel (příp. Příjemce) má právo odstoupit od uzavřené smlouvy v následujících
případech:
1. v případě podstatného porušení uzavřené smlouvy Poskytovatelem;
2. v případech uvedených v těchto obchodních podmínkách;
3. Objednatel, který je spotřebitelem, má právo dle § 53 odst. 7 zákona č. 40/1964 Sb.,
občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14
dní od převzetí plnění, pokud byla smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na
dálku (internet, e-mail, telefon), a to bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce.
Rozhodne-li se Objednatel využít tohoto práva, musí odstoupení od smlouvy doručit
Poskytovateli nejpozději 14. den od převzetí certifikátu. Kromě případů, kdy je
odstoupení od smlouvy výslovně ujednáno, nemůže Objednatel, který je spotřebitelem
odstoupit podle uvedeného zákonného ustanovení od smluv (i) na poskytování služeb,
jestliže s jejich plněním bylo s jeho souhlasem započato před uplynutím lhůty 14 dnů od
převzetí certifikátu, (ii) na dodávku zboží nebo služeb, jejichž cena závisí na výchylkách
finančního trhu nezávisle na vůli Poskytovatele, (iii) na dodávku zboží upraveného
podle přání Objednatele, který je spotřebitelem nebo pro jeho osobu, jakož i zboží, které
podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání, (iv) na dodávku audio a video
nahrávek a počítačových programů, porušil-li Objednatel, který je spotřebitelem jejich
originální obal, (v) na dodávku novin, periodik a časopisů, (vi) spočívajících ve hře
nebo loterii.
10.3
Odstoupení od smlouvy kteroukoliv ze smluvních stran se provádí písemně a je třeba ho
doručit ostatním smluvním stranám nejpozději do sedmi (7) dnů od skutečnosti, která je
důvodem k odstoupení od smlouvy.
11
Reklamační řád
11.1
Nesplní-li Poskytovatel povinnosti vyplývající z uzavřené smlouvy řádně a včas, může
Objednatel (příp. Příjemce) uplatnit své právo na reklamaci služby u Poskytovatele.
Reklamace musí být učiněna u Poskytovatele písemně (emailem, poštou, nebo faxem) bez
zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne poskytnutí služby.
11.2 Poskytovatel se zavazuje rozhodnout o přijaté reklamaci do 7 pracovních dnů. Do této lhůty se
nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace bude vyřízena bez
zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne přijetí reklamace. Tuto lhůtu lze prodloužit
pouze se souhlasem Objednatele (příp. Příjemce). Po uplynutí této lhůty má Objednatel i
Příjemce právo na odstoupení od uzavřené smlouvy nebo na slevu z ceny služby.
11.3
Poskytovatel vydá osobě, která uplatnila reklamaci písemné potvrzení o tom, kdy k uplatnění
reklamace došlo, co je jejím obsahem a jaký způsob jejího vyřízení je požadován. Dále
Poskytovatel vydá takové osobě potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace a pro případné
zamítnutí reklamace Poskytovatel vydá písemné odůvodnění tohoto zamítnutí.
12
Ochrana a nakládání s osobními údaji
12.1
Poskytovatel je povinen nakládat s osobními údaji Objednatele i Příjemce ve smyslu
příslušných ustanovení zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně
některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů. Veškeré osobní údaje jsou využívány
výhradně pro potřeby poskytnutí nebo zprostředkování služeb Poskytovatelem a vystavení
Univerzálního certifikátu a nejsou poskytovány třetím osobám.
12.2
Objednatel i Příjemce výslovně souhlasí se zasíláním obchodních sdělení ve smyslu zákona č.
480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů
(zákon o některých službách informační společnosti), ve znění pozdějších předpisů,
Poskytovatelem na adresu jeho elektronické pošty.
13
Závěrečná ustanovení
13.1
Práva a povinnosti smluvních stran výslovně neupravené v uzavřené smlouvě a v těchto
obchodních podmínkách se řídí obchodním zákoníkem.
13.2
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 1. 1. 2014